ته خط

همیشه آخر خط ..............

ته خط

همیشه آخر خط ..............

دیروز تصمیم گرفته بودم که امروز برم گوشی بگیرم که شب یه نفر زنگ زد که گوشی شما رو پدر خانم بنده پیدا کرده بیایید فردا بگیرید. آقا ما هم امروز رفتیم گرفتیم و بعد از یک ماه چشممان به جمالش روشن شد. خودمونیم ها خیلی چسبید. تازه آقاهه مژدگونی هم قبول نکرد. فکر نمی کنم کسی تو محل کارم باورش بشه فکر می کنن این یک ماهه رو سر کارشون گذاشته بودم. به من که خیلی خوش گذشت. به جای گوشی فکر می کنم باید برم یه کیفی بخرم که جا موبایلیه محکمی داشته باشه. چون دفعه بعد رو دیگه فکر نمی کنم پیداش کنم.

گذشته از شوخی همچین اتفاقات غیر منتظره خیلی حالم رو خوب می کنه. این حس بهم دست می ده که فراموش نشدم و یه نفر بهم نظر داره.

 

تسلیت

شهادت مظلومانه فاطمه زهرا بر همه مسلمین تسلیت باد.

خیلی دلم می خواست درباره این بانو بیشتر بنویسم از ظلمهایی که بر او روا داشته شد توسط پیروان پدرش پدری که او رو نور چشم خودش می دونست. و چقدر در حقش کم لطفی کردند پس از حیاتش. ولی نشد. 

آزادی بیان

امروز تو خبر رادیو مجری با یه لحن خاصی می گفت همشهریهای جرج بوش از اینکه اون تو شهر اونها به دنیا اومده عذر خواهی کردن و تو ورودی شهرشون نوشتن به شهر ... زادگاه جرج دبلیو بوش خوش آمدید و ما از این بابت از شما عذر می خواهیم. ولی به این توجه نکرد که تو این خبر هیچ توهینی به بوش نیست و این آزادی بیان تو اون مملکت رو نشون میده. اگه یه روزی اهالیه دهاتی که این احمدی نژاد به دنیا اومده بخوان همچین کاری بکنن. واقعا چه اتفاقی می افته؟ من جای اونا بودم به این مردم نمی گفتم که ینگه دنیا مردم چه آزادیهایی دارن.

اگر فکر کنیم بقیه حداقل به اندازه ما می دونن. بقیه فکر خواهند کرد ما خیلی حالیمون هست.

کاش راه نجاتی بود

درب و داغونم. چقدر خوبه که موبایلم گم شده و الا هزار بار وسوسه شده بودم بهت زنگ بزنم. هرچی فکر میکنم دلیلی برا دوست داشتنت پیدا نمی کنم. شاید چون فقط تنهام همین و بس. تا دلت بخواد دلیل دارم برا دوست نداشتنت. چقدر خوبه که دیگه شمارت رو ندارم.

دوست ندارم چون فرسنگها ازت دور شدم. چون دیگه مثل اون روزا فکر نمی کنم. اصلا چرا باید دوست داشته باشم وقتی به خاطرت خواب از چشام فراری بود راحت گذاشتی و رفتی.

برووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو دیگه نمی خوامت.

ترجمه

این متن از طریق یه ایمیل رسیده دستم منبعش رو نمی دونم به هر حال اونقدر بامزه هست که حیفم اومد نذارمش اینجا:
گفته های علی لاریجانی، مترجمین سازمان ملل و خوانندگان نشریات اروپایی را دچار سرگیجه مفرط تاریخی کرد.
 
علی لاریجانی: " با نشان دادن « لولو» ی شورای امنیت، مردم ایران رو به قبله نمی شوند ".
ترجمه نیوزویک:
علی لاریجانی گفته است که اگر شورای امنیت مثل موجوداتی که بچه ها را می ترسانند ظاهر شود، مردم ایران به سوی قبله مسلمانان جهان دراز نمی کشند.
 

ترجمه نشریه اسپانیایی ال پائیس:
علی لاریجانی گفت که اگر شورای امنیت چیز ترسناکی را هم به ایرانیان نشان دهد، باز هم مردم ایران به سوی عربستان سعودی نمی خوابند.
 

ترجمه نشریه فرانسوی اومانیته:
علی لاریجانی گفت که دراز کشیدن ایرانیان به سوی مرکز اعتقادات مسلمانان بستگی به این دارد که آنها از موجودات افسانه ای بترسند، این یک داستان ایرانی است.

دشمن دانا به از دوست نادان

رئیس خوب

برای دکتر هادی ندیمی با وجودی که فقط یکبار دیدمش به خاطر مدیریت بسیار خوبش احترام زیادی قائلم. در مجموعه به اون بزرگی که سالها ریاستش رو برعهده داشت به هیچ آدم عقده ای برنخوردم. افسوس که این نعمت رو هم برای جامعه ما زیادی دیدند. 

باز هم حکایت بنزین

۳۱ اردیبهشت عصر وقت دکتر داشتم. بگذریم که چطور شد و دوباره گوشی موبایلم رو گم کردم. برگشتنی تو راه وقتی جماعتی رو که تو صف بنزین وایستاده بودن دیدم گفتم عجب جماعتی همین الان رادیو اعلام کرد که بنزین فردا گرون نمیشه بازم اینا چشم تنگن وایستادن اینجا. البته چراغ بنزین خودم هم روشن بود ولی بی خیال شدم. فردا صبحش که طبق معمول رادیو روشن بود در کمال تعجب شنیدم که گفت از ۱۲ شب بنزین به قیمت ۱۰۰ تومان عرضه شد. پیش خودم فکر کردم من دیروز اشتباه شنیدم. بگذریم که بعدا فهمیدم که نه بابا این به علت دوراندیشی دولت جمهوری اسلامی هست. از همه اینا که بگذریم دوباره امروز شنیدم رادیو در مورد برنامه های دولت برا دوگانه سوز کردن خودروها صحبت می کرد که چطور ما مقام اول رو داریم و فقط کشور آرژانتین تا حالا در حد وسیع این کار رو کرده. و در پاسخ خبرنگار به اینکه آیا نگرانی از هزینه ها  ندارین گفت فقط مشکل اینه که ما تو زمستون گاز شهری رو سهمیه بندی می کنیم شاید نتونیم پاسخگوی این همه تقاضا باشیم.

به نظر شما آیا این مرتیکه که اسمش هم یادم رفت خودش واقعا از عواقب دوگانه سوز کردن ماشینها خبر نداره یا آگاهانه داره سر مردم کلاه می ذاره؟

پ.ن. موتورهای بنزینی تراکم کمتری نسبت به گازسوزها نیاز دارن. توی ماشینهای دوگانه سوز حد بینابینی رو انتخاب می کنن. در نتیجه مناسبهیچیک از سوختها نیست و موتور زود مستهلک میشه و هزینه های بعدیی رو به صاحب ماشن تحمیل میکنه از طرف دیگه به علت عدم احتراق کامل آلاینده های سمی و خطرناکی رو تو هوا پخش می کنه در حدی که اثرات تخریب محیط زیستیش از بنزین سوز بیشتره. برا همین هیچ کشور درست و حسابی تا حالا این کا رو نکرده و خودرهاش یگانه سوز هستن و از اونجایی که گاز همیشه در دسترس نیست بنزین ترجیح داده شده.