ته خط

همیشه آخر خط ..............

ته خط

همیشه آخر خط ..............

بنزین

خیلی سعی کردم در مورد سهمیه بندی بنزین چیزی ننویسم. ولی این یارو خبرنگاره با این جمله اش هرسم و در آورد." سهمیه بندی بنزین گامی بسوی توسعه"

من خودم کلا با به باد دادن منابع طبیعی و ثروتهای ملی مخالفم. حداقل تو حوزه مدیریتی خودم اجازه خرید وسایل یکبار مصرف رو نمی دهم یا اگر از یه وسیله ای از دو یا چند جنس وجود داشته باشه اونی رو انتخاب می کنم که قابل بازیافت باشه و حدالمقدور اجازه خرید جنس خارجی رو نمیدم یعنی اگه مشابه ایرانیش باشه حتما ایرانیش رو انتخاب می کنم.هر چند موجب تنشهای زیادی بین من و مدیر امور اداری میشه. در مورد بنزین هم از جمله کسانی بودم که با طرح مجلس مبنی بر عدم افزایش قیمت بنزین در دو یا سه سال قبل مخالف بودم. اما به نظرم این طرح جدید سهمیه بندی سیاست ناپخته ای هست که جز فشار بر مردم هیچ ثمری نخواهد داشت. اگر این طرح برای تشویق مردم به استفاده از وسائط نقلیه عمومی هست اول باید حمل و نقل عمومی رو توسعه داد بعد به فکر تشویق مردم به استفاده از اون پرداخت فکرش رو بکنید همین فردا مردم تصمیم بگیرن ماشینشون رو بذارن خونه و بخوان از وسائط نقلیه عمومی استفاده کنن. چه اتفاقی می افته؟ چند درصد از مردم موفق میشن سر موقع به کارشون برسن؟ توی کشوری با این جمعیت و با این تعداد شهر بزرگ فقط تهران اونهم با خطوطی محدود مترو داره و شهرهایی مثل اصفهان که کلا سیاست شهرسازیش توسعه افقی هست یا مشهد با اون تعداد مسافر و جمعیت یا شیراز و تبریز  هیچ کدوم هنوز مترو ندارن وضعیت اتوبوسها، تاکسیها هم که نیاز به بازگویی نداره چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ آلوده کنندگی. از امنیت اجتماعی هم صحبت نمی کنیم که خود بحث مفصلی است. خوب این مردم بیچاره چی کار کنن؟! هیچی یه دفعه دوگانه سوز کردن ماشینها مد میشه و همه رو میارن به مصرف گاز که ظاهرا فراوانتر و ارزانتره هنوز هم سهمیه بندی نشده. بدون توجه به اینکه میزان آلوده کنندگی دوگانه سوزها خیلی بیشتر و خطرناک تر از یگانه سوزهاست و استهلاک موتور هم چند برابر میشه و در درازمدت هزینه ای که صاحبان ماشین به علت استهلاک موتور می پردازن شاید بیشتر از مابه التفاوت قیمت گاز و بنزین باشه. البته من در مورد اینکه بعضیها معتقدند تنها سهم ملت ایران از منابع نفتی همین بنزین ارزون هست و بقیه اش میره به جیب خواص نظری ندارم.

 حالا فقط یه چیز کوچولو مجهول موند اونهم حلقا اتصال کارت هوشمند سوخت به توسعه کشور.

پ.ن:موقع انتخابات فکر می کردم این یارو چه جوری می خواد نفت رو بیاره سر سفره مردم. حالا دیدم من بیخود نگران بودم خودش بلده.

من بازم می گم به شدت  مخالف مصرف بی رویه منابع تجدیدناپذیر هستم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد